Polityka prywatności
§1 DEFINICJE
Na potrzeby niniejszej polityki prywatności, przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:
- Administrator – Administratorem danych osobowych jest ITSCARGO SP. Z O.O. SP. K. UL. SĄCHOCKA 3/38, 02-116 WARSZAWA, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez SĄD REJONOWY DLA M.ST. WARSZAWY W WARSZAWIE, XII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO, pod numerem KRS: 0000839823, posiadająca NIP: 7010980676.
- Dane osobowe – wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanego lub możliwego do zidentyfikowania Użytkownika.
- Polityka – niniejsza polityka prywatności
- RODO – rozporządzenie Parlamentu europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
§2 JAK I W JAKIM CELU ZBIERAMY TWOJE DANE OSOBOWE?
- Użytkownik może przekazywać swoje dane osobowe Administratorowi za pomocą formularzy dostępnych na stronie, takich jak formularz rejestracji konta, formularz kontaktowy.
- Administratorem danych osobowych Użytkownika jest ITSCargo.
- Dane przekazane Administratorowi w ramach formularza rejestracji konta w przetwarzane są w celu świadczenia usług związanych ze spedycją. Dane te obejmują: imię i nazwisko, adres korespondencyjny, adres e-mail, numer telefonu, ewentualnie NIP i nazwę firmy. Użytkownik ma zapewniony dostęp do swoich danych – może je w każdej chwili zmodyfikować, usunąć, ograniczyć ich przetwarzanie oraz cofnąć wyrażone wcześniej zgody.
- Dane przekazane Administratorowi w ramach formularza kontaktowego przetwarzane są w celu odpowiedzi na zapytanie, przesłane przez Użytkownika za pośrednictwem formularza kontaktowego, lub nawiązania kontaktu w sprawie oferty. Dane te będą przetwarzane do momentu wyjaśnienia sprawy, której dotyczyło zapytanie.
- Administrator gwarantuje poufność wszelkich przekazanych mu danych osobowych.
- Podanie danych jest zawsze dobrowolne, ale niezbędne do podjęcia przez Użytkownika akcji, do której przeznaczony jest dany formularz.
- Administrator informuje, że ma prawo udostępniać dane osobowe podmiotom wymienionym w §4 niniejszej Polityki Prywatności. Jednocześnie Administrator, bez zgody Użytkownika, nie udostępnia przekazanych mu danych podmiotom trzecim, niewymienionym w §4. Wyjątkiem są sytuacje, gdy przepisy prawa mogą nakładać na Administratora obowiązek ujawnienia danych osobowych Użytkowników niektórym organom władzy lub innym osobom trzecim, np. organom ścigania w krajach, w których działa Administrator lub gdzie w imieniu Administratora działają osoby trzecie. Administrator może także ujawnić lub w inny sposób przetwarzać dane Użytkowników zgodnie z obowiązującymi przepisami w celu obrony uzasadnionych interesów Administratora, np. w postępowaniu cywilnym lub karnym.
- Dane osobowe Użytkowników nie mogą być przekazywane poza granice kraju, w którym Użytkownik korzysta z naszych towarów i/lub usług, w tym do państw spoza Unii Europejskiej, w których nie funkcjonują przepisy prawne chroniące dane osobowe lub które mają odmienne regulacje w zakresie ochrony danych osobowych, takie jak np. Stany Zjednoczone.
§3 BEZPIECZEŃSTWO DANYCH OSOBOWYCH UŻYTKOWNIKA
- Dane osobowe są gromadzone z należytą starannością i odpowiednio chronione przed dostępem do nich przez osoby do tego nieupoważnione. Administrator dba o administracyjne, techniczne i fizyczne zabezpieczenia, aby chronić dane osobowe, znajdujące się w jego posiadaniu, przed nieautoryzowanym ujawnieniem, wykorzystaniem, zmianą i zniszczeniem. Strona sklepu jest zabezpieczona tzw. Certyfikatem SSL. Certyfikat ten zapewnia poufność transmisji danych przesyłanych przez Internet. Przesyłane dane są szyfrowane, a co za tym idzie trudniejsze do przechwycenia i zmiany.
- Administrator na bieżąco prowadzi analizę ryzyka w celu zapewnienia, że dane osobowe przetwarzane przez niego w sposób bezpieczny – zapewniający przede wszystkim, że dostęp do danych maja jedynie osoby upoważnione i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywane przez nie zadania. Administrator dba o to, by wszystkie operacje na danych osobowych były rejestrowane i dokonywane jedynie przez pracowników i współpracowników uprawnionych.
- Administrator podejmuje wszelkie niezbędne działania, by także jego podwykonawcy i inne podmioty współpracujące dawały gwarancję stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa w każdym przypadku, gdy przetwarzają dane osobowe na zlecenie Administratora.
§4 KOMU POWIERZAMY TWOJE DANE?
W celu prawidłowego świadczenia usług Administrator może powierzyć przetwarzanie danych osobowych Użytkowników następującym podmiotom:
- Usługodawcom, np. bankom i operatorom płatności, firmom opiekującym się serwerami, strona internetową, firmom kurierskim, podmiotom świadczącym usługi księgowe, prawne, audytowe, konsultingowe, agencjom marketingowym (w zakresie usług marketingowych) etc.;
- Innym podmiotom- w związku z transakcjami firmowymi. Administrator może ujawniać informacje Użytkownika podmiotom zewnętrznym w ramach fuzji, transferu lub w przypadku upadłościowym;
- Organom administracyjnym w ramach przestrzegania prawa lub w ramach obowiązkowej procedury prawnej.
§5 JAKIE SĄ PRAWA UŻYTKOWNIKÓW?
Użytkownik przekazując nam swoje dane osobowe ma prawo do:
- Informacji o przetwarzaniu danych osobowych – na tej podstawie osobie zgłaszającej żądanie Administrator przekazuje informację o przetwarzaniu danych osobowych, w tym przede wszystkim o celach i podstawach prawnych przetwarzania, zakresie posiadanych danych, podmiotach, którym dane osobowe są ujawniane i planowanym terminie ich usunięcia;
- Uzyskania kopii danych – na tej podstawie Administrator przekazuje kopię przetwarzanych danych, dotyczących osoby zgłaszającej żądanie;
- Żądania od Administratora sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania przekazanych wcześniej danych przez Użytkownika,
- Wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych Użytkownika – na tej podstawie Administrator zaprzestaje dokonywania operacji na danych osobowych, z wyjątkiem operacji, na które wyraziła zgodę osoba, której dane dotyczą oraz ich przechowywania, zgodnie z przyjętymi zasadami retencji lub dopóki nie ustaną z przyczyny ograniczenia przetwarzania danych
- Przenoszenia danych – na tej podstawie, w zakresie, w jakim dane są przetwarzane w związku z zawartą umowa lub wyrażona zgodą, Administrator wydaje dane dostarczone przez Użytkownika, którego dotyczą;
- Cofnięcia zgody Użytkownika na przetwarzanie danych osobowych w określonym celu, jeżeli uprzednio taką zgodę wyraził,
- Wniesienia skargi do organu nadzorczego w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora. Użytkownik może skontaktować się w tym celu z Biurem Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§6 JAK ZŁOŻYĆ WNIOSEK O ZMIANIE DANYCH?
- Wniosek dotyczący realizacji praw podmiotów danych Użytkownik może złożyć: w formie pisemnej na adres Administratora.
- Wniosek powinien w miarę możliwości precyzyjnie wskazywać czego dotyczy żądanie.
- Jeśli Administrator nie będzie w stanie ustalić treści żądania lub zidentyfikować osoby składającej wniosek w oparciu o dokonane zgłoszenie, zwróci się do wnioskodawcy o dodatkowe informacje.